آخرین اخبار

یک دستاورد خوب در زمینه بهبود فضای کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موفقیت دیگر این که رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار را در کشور کسب کردیم در حالی که در گذشته جز استان‌های آخر کشور بودیم.

اشتراک گذاری
23 بهمن 1402
کد مطلب : 11845

طاهر شریف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد و نگاه ویژه دولت به استان‌های کم برخوردار اظهار کرد: برای مثال اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۹ به میزان ۳۷۰ میلیارد تومان بود اما امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان مصوب بوده و تا الان ۸۴۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که تا ۲۹ اسفندماه امسال میزان تخصیصی‌ها بیشتر و چشمگیرتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته‌ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان میزان نقدینگی اعتبارات عمرانی در استان بود گفت: برای مثال پیش‌بینی می‌کنیم که میزان نقدینگی قطعاً تا پایان امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود همچنان که سال گذشته تا قبل از تحویل سال نو نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان پول واریز شد.

شریف‌پور در ادامه به تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در سال ۱۴۰۰ ابلاغیه آن به استان ۷۳۱ میلیارد تومان بود که از این میزان ۵۵۵ میلیارد تومان پرداخت شد که ۸۶ درصد در بخش صنعت و معدن تجارت؛ ۷۱ درصد در بخش جهاد کشاورزی و ۶۰ درصد در حوزه میراث فرهنگی و ۸۶ درصد در حوزه تعاون و کار و رفاه پرداخت شد و در مجموع پرداخت‌ها ۷۷ درصد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۱ ابلاغی تسهیلات تبصره ۱۸ به میزان ۷۹۱ میلیارد تومان به استان بود که ۲۱۷ میلیارد تومان پرداختی داشتیم و این‌ها از محل بند الف تبصره ۱۸ بوده است.

وی در ادامه با بیان این که در سال ۱۴۰۲ هنوز واریزی نداشته‌ایم ولی به زودی واریزی خواهیم داشت یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود میزان مصوب این تسهیلات در سال ۱۴۰۲ به میزان ۳ هزار میلیارد تومان باشد.

  این مسوول گفت: موفقیت دیگر این که رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار را در کشور کسب کردیم در حالی که در گذشته جز استان‌های آخر کشور بودیم.

وی به دلایل کسب این رتبه مهم اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه صدور مجوز و حذف امضاهای طلایی و کاهش روند صدور مجوز و نظارت دقیق از طریق سامانه که دستگاه‌ها موظف هستند در زمان تعیین شده پاسخ استعلام‌ها را بدهند و در غیر این صورت به دادگاه معرفی می‌شوند دلیلی برای کسب این رتبه ارزنده توسط استان بوده است.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =